Modele de subiecte şi bareme pentru titularizarea în învăţământ

Sălăjenii care participă la examenul de titularizare din 2 august a anului în curs pot accesa online modele de subiecte şi baremele de concurs, la diferite discipline. Acestea au fost publicate, la finele săptămânii trecute, pe site-ul Inspectoratului Şcolar Judeţean Sălaj.
Candidaţii care doresc să vadă ce îi aşteaptă la proba scrisă din cadrul concursului de ocupare a posturilor în învăţământ au la dispoziţie un model cadru, prin care li se explică regulile examenului şi aria de pregătire. Structura probei scrise din cadrul concursului va cuprinde, pentru fiecare dintre discipline sau specializări, două subiecte, fiecare notat cu câte 45 de puncte, la care se adaugă 10 puncte din oficiu. De asemenea, timpul de lucru efectiv este de patru ore.
Pentru consiliere psihopedagogică, subiectul întâi este elaborat din perspectiva activităţilor cu caracter practic, cum ar fi proiectarea, organizarea şi desfăşurarea activităţii didactice, precum şi a programelor specifice de consiliere psihopedagogică. Subiectul al doilea vizează demonstrarea competenţelor consilierului psihopedagog de formare de atitudini, de evaluare a progreselor realizate de elevi în urma consilierii, de realizare a unui climat educativ stimulativ şi eficient, precum şi demonstrarea competenţelor privind construirea demersurilor didactice interactive.
Pentru Educaţie fizică şi sport şi pentru Kinetoterapie primul subiect este elaborat din perspectiva abordării didactice a principiilor de instruire şi a procedeelor şi metodelor specifice disciplinei la care se susţine concursul. Subiectul al doilea este elaborat pe problematica proiectării activităţii specifice disciplinei la care se susţine concursul.
Pentru psihopedagogie specială, primul subiect este, de asemenea, cu caracter aplicativ, şi implică proiectarea, organizarea şi desfăşurarea activităţilor educaţional-terapeutice cu elevii care au cerinţe educaţionale speciale, abordarea strategiilor privind integrarea educaţională şi inserţia socială, desfăşurarea activităţilor instructiv-educative. Subiectul al doilea este centrat pe evaluarea competenţelor dobândite de elevi, pe integrarea progresului şi a rezultatelor şcolare ale elevilor. Acest subiect vizează şi demonstrarea competenţelor de realizare a unui climat educativ interactiv, stimulativ şi de creştere a eficienţei rezultatelor activităţilor didactice specifice.
Pentru celelalte discipline, subiectul întâi va viza abordarea didactică a programelor şcolare şi unităţi de învăţare din programă iar la subiectul al doilea, dascălii vor comenta pe marginea realizării evaluării competenţelor dobândite de elevi, dar şi de evaluare ale unui cadru didactic în contextul procesului instructiv-educativ.
Mihaela Oprea

One Thought to “Modele de subiecte şi bareme pentru titularizarea în învăţământ”

  1. andrei

    Structura subiectelor pt titularizare, nu este bună.
    Ea va trebui schimbată, odată cu LEN.
    Un bun profesor trebuie să stăpânească întâi specialitatea şi apoi metodica,
    Este greşit să dai subiecte numai din metodică, în condiţiile în care, în ziua de azi, diploma de absolvire nu mai prezintă o garanţie a unei bune pregătiri, ca să nu spun mai mult.
    Vechile subiecte, în care se îmbinau specialitatea cu metodica, erau cele care cerneau valorile.

Leave a Comment